Jak stworzyć komfortową poczekalnię dla klientów?
W wielu punktach usługowych czy też gabinetach lekarskich musi znajdować się miejsce, gdzie klienci czy pacjenci będą musieli poczekać chwilę na swoją kolej.
W takim miejscu należy szczególnie zadbać o komfort i przyjemne odczucia oczekujących, tak by wywrzeć jak najlepsze wrażenie na długi czas. Poczekalnie i recepcja to główne punkty, na podstawie których osoby odwiedzające wyrabiają sobie opinie na temat całego przedsiębiorstwa czy punktu usługowego. Wobec tego warto szczególnie zadbać o wygląd tego miejsca oraz o wygodę i komfort dla gości w tym miejscu.
Jak dobrze zaprojektować poczekalnię i na co zwracać szczególną uwagę?
Poniżej kilka praktycznych wskazówek
Zacznijmy od wyboru kolorów przewodnich dla tego miejsca. O tym, że barwy mają silne oddziaływanie na mózg człowieka wie każdy z nas, a ta wiedzę warto zastosować podczas urządzania poczekalni. Uspokajająco i tonująco działają kolory niebieskie, zielone, pastelowe oraz wszelkie odcienie szarości. Bazując na tych kolorach stworzymy przytulne wnętrza, szczególnie jeśli pomalujemy w ten sposób ściany, a do tego dobierzemy w podobnej tonacji główne elementy dekoracyjne. Dla zniwelowania odczucia nudy i monotonii, można wkomponować detale w bardziej agresywnych kolorach.
W poczekalniach unikajmy szczególnie wszelkich odcieni czerwieni, ponieważ ten kolor podnosi poziom aktywności i może działać mocno pobudzająco na klientów. W poczekalni najważniejszym meblem jest siedzisko. Tutaj wybór modelu będzie uwarunkowany charakterem działalności przedsiębiorstwa, jednak bez względu na to siedziska powinny być zawsze bardzo wygodne i dawać poczucie komfortu. W poczekalni u dentysty sprawdzą się krzesła, u fryzjera wygodna sofa, natomiast w dużych korporacjach czy firmach lepiej ustawić wygodne kanapy i fotele.
Komfort w poczekalni
Wygoda w poczekalni w dużej mierze wpłynie na dalszą współpracę i charakter kontaktów z klientami - jeśli będą oczekiwać zbyt długo w niewygodnych warunkach to starania o współpracę mogą zakończyć się fiaskiem. Poczekalnia to także świetne miejsce do wyeksponowania naszych sukcesów i produktów, np. w formie małej galerii, gdzie umieścimy zdjęcia lub wycinki z gazet. Pamiętajmy, aby zapewnić przybywającym gościom zajęcie i maksymalną porcję wygody, a z pewnością będzie procentowało to w przyszłej współpracy.
Zobacz również
-
20 września 2016
Recepcja – jak ją urządzić?
20 września 2016Siedziska w poczekalni - na co uważać?
Popularne
Jak stworzyć komfortową poczekalnię dla klientów?
20 września 2016-
21wrz
-
21wrz
-
21wrz
-
21wrz
Kategorie
Aranżacja poczekalni
Meble biurowe - kompendium wiedzy
Dodatki biurowe