Co zrobić, gdy zmiana miejsca pracy nie przynosi oczekiwanych rezultatów?

Czasami dokonujemy zmian w sposobie, w jaki pracy lub sposobu prowadzenia współczesnego biura i oczekujemy, że te zmiany zrewolucjonizują wszystko na lepsze.

Mamy duże nadzieje. Zakładamy, że od tego momentu wszystko będzie jak w bajce i nie będzie już odwrotu.

Życie nie zawsze układa się w ten sposób.

Jeśli obecna pandemia koronawirusa nauczyła nas czegokolwiek, to tego, że życie ma zwyczaj rzucać nam podkręcone piłki i jeśli chcemy iść za ciosem, musimy być elastyczni i zaakceptować fakt, że zmiany się zdarzają, zarówno te dobre, jak i złe.

Jako menedżer, kiedy wprowadzasz zmiany w miejscu pracy, musisz to zrobić w sposób delikatny i ostrożny. Twoi pracownicy prawdopodobnie nie znoszą zmian, większość ludzi je znosi, ale podchodząc do tego we właściwy sposób, możesz pomóc im zaakceptować zmianę jako coś, co może przynieść im pozytywy, a nie zakładane negatywy.

Ale co zrobić, jeśli ta zmiana nie okaże się tak wspaniała, jak się spodziewałeś?

Po pierwsze, musisz być szczery i otwarty wobec swoich pracowników i uznać, że to oni mogą być kluczem do odwrócenia sytuacji. Twoi pracownicy to ci, którzy siedzą przy biurkach każdego dnia i wiedzą więcej o tym, jak wykonywana jest praca niż ty, niezależnie od tego, jak bardzo chciałbyś, aby było inaczej! Oznacza to, że siadając przy nowoczesnych stołach zarządu i rozmawiając o tym, co się dzieje i dlaczego nie działa, być może uda się znaleźć rozwiązanie, które uratuje sytuację i pozwoli uniknąć konieczności uciekania się do dalszych wstrząsów.

Ważne jest również, aby przyznać, że to nie działa i nie być zbyt sztywnym w swoim podejściu. Nie powinieneś postrzegać tego jako porażki lub błędu, powinieneś widzieć to jako krzywą uczenia się. Jaką wiedzę i zrozumienie możesz uzyskać z tej sytuacji, jakie pozytywy możesz z niej wynieść? Zawsze będzie coś, bez względu na to, jak tragiczna może się wydawać sytuacja.

Przeglądanie zmiany i ocena, czy działa, czy nie, jest częścią procesu wdrażania. Musisz wyznaczyć konkretny czas, w którym przyjrzysz się dokładnie temu, co się dzieje i zdecydujesz, czy należy wprowadzić dalsze zmiany. Nie powinieneś robić tego zbyt szybko, czyli dać sobie kilka miesięcy, ale nie powinieneś też zostawiać tego na zbyt długo.

Przyjrzyj się swoim poziomom wydajności - czy są takie same? Czy spadają? Czy są wyższe? Jeśli są takie same, być może trzeba dać mu trochę więcej czasu i zobaczyć, czy jakieś inne pozytywne efekty pojawią się na twojej drodze. Jeśli są wyższe, jesteś dobry, aby przejść! Jeśli spadają, musisz wkroczyć i podjąć działania, zanim sytuacja się pogorszy. Pamiętaj, że wydajność ma bezpośredni wpływ na zyski!

Ponownie, to twoi pracownicy mogą posiadać klucz do wiedzy na ten temat, ale oznacza to, że musisz trzymać ręce w górze i przyznać, że jest problem. Wielu menedżerów niechętnie to robi, ale to jedyny sposób na uratowanie sytuacji. Twoi pracownicy stracą wiarę w ciebie dość szybko, jeśli zawsze zmieniasz rzeczy i nie mówisz dlaczego i nie omawiasz tego z nimi najpierw. Zauważą to i założą, że nie masz pojęcia, co robisz. Jeśli jednak usiądziesz ze wszystkimi i wyjaśnisz, omówisz i nakreślisz swoje cele, wszyscy będą po twojej stronie i będziecie mogli pracować nad tym razem, jako zespół.

Zmiany w miejscu pracy zdarzają się i muszą się czasem zdarzyć. Jeśli chcesz nadążyć za konkurencją i ją wyprzedzić, musisz iść z duchem czasu. Jednak ciągłe zmiany nie są też dobrą rzeczą i na pewno nie sprawią, że Twoi pracownicy będą zadowoleni.

Sebastian Oleksy

Redakcja nowldz.pl

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z odpowiednim doborem mebli do własnego biura. Pokazujemy, że aranżacja biura może być ciekawa oraz wcale nie musi być kosztowna.

Zadbaj o komfort swojej pracy.

​PARTNER

wyposaz-biuro.pl